نوشته شده توسط : محمد

آلبوم اینکه دلتنگ توام به آهنگسازی نسیم شاملو و پیمان خازنی و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد.

این آلبوم شامل ۹ قطعه است که می‌توان به اینکه دلتنگ توام، زلف، سپید می‌گذرد یا سیاه می‌گذرد، ای عشق، مهتاب و کمتر شده‌ام از ساخته‌های نسیم شاملو و قطعه‌های هر که با من نشست، در باختن دل و آهنگ جهانگردی سعدی ساخته‌ی پیمان خازنی اشاره کرد.

آلبوم اینکه دلتنگ توام عنوان یکی از اشعار مهدی مظاهری است.

این آثار به تأسی از موسیقی کلاسیک ایرانی با نگرشی نو به مبحث سازبندی شکل گرفته است.

از ویژگی‌های این آلبوم زبان روز، تصویرگرایی و اندیشه ورزی توامان عنوان شده و عمده‌ترین ویژگی‌اش سهل و ممتنع بودن شکل و نگاه متفاوت به مضمون عشق بیان شده است.

آلبوم اینکه دلتنگ توام را موسسه‌ی آوای باربد با مدیریت حمید اسکندری در دور جدید فعالیت‌هایش در عرصه‌ی نشر منتشر کرده است.

در این اثر نسیم شاملو، سروش قهرمانلو، علیرضا دریایی، کیکاووس مختاری، پیام سوری، علی جعفری‌پویان، میثم مروستی، کریم قربانی، ارغوان منتظری، حسام صدفیان، فرشید حفظی‌فر، محمد حسین پور معین و ستار خطابی به عنوان نوازنده و شبنم شاملو، آوا عباس زاده و پریسا دلفانی به عنوان همخوان حضور دارند.
همچنین میکس و مسترینگ این آلبوم توسط پیام سوری انجام شده است و موسسه‌ی نوخسروانی باربد پخش آن را بر عهده دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

آلبوم با من بخوان علیرضا قربانی خواننده مطرح موسیقی ایرانی مشتمل بر ۱۰ قطعه از پروژه «بامن بخوان» به آهنگسازی و تنظیم حسام ناصری با ارائه چند اثر جدید پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

اولین آلبوم مشترک علیرضا قربانی و حسام ناصری حاصل پروژه‌ «با من بخوان» است که انتشار تک‌آهنگ‌های آن از اسفند 1397 آغاز شد. این پروژه با مدیریت «علی رضوی» در اردیبهشت سال گذشته و همزمان با ماه مبارک رمضان طی 9 سانس در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت. در ادامه و با استقبال چشمگیر مخاطبان، کنسرت‌های با من بخوان طی سی و چهار سانس روی صحنه رفت. تا پیش از ماه‌های سوگواری و پس از آن در فصل پائیز هم ادامه تور با من بخوان در شهرهای دیگر ایران برگزار شد. در ادامه هم قرار بود که سانس‌های تمدیدی این کنسرت در تهران در فصل زمستان برگزار شود. اما رویدادهای تلخ نیمه دوم سال گذشته و شیوع ویروس کرونا باعث شد تا پروژه با من بخوان فقط یک سانس اجرا در ماه اسفند به میزبانی تالار وحدت داشته باشد.«میدانی تو» با شهر ابوسعید ابوالخیر، «عاشقانه نیست» با شعر اهورا ایمان، «دلم گرفته» با شعر مریم مروج، «آمد خزان» با شعر مولانا، «الله مزار» با شعر محمد ابراهیم جعفری، «بوی گیسو» با شعر واقف لاهوری، «روزگار غریب» با شعر احمد شاملو و حمید خلف بیگی، «پل» با شعر احمد امیر خلیلی، «باغ اهورایی» با شعر حسین منزوی و «از خون جوانان» با شعر و آهنگ عارف قزوینی قطعاتی هستند که در آلبوم با من بخوان گنجانده شده‌اند.

حسام ناصری نوازنده پیانو و سازهای الکترونیک، سامان صمیمی – میثم مروستی – نیلوفرمحبی – امین عطایی – نگار فرجی (سولیست قطعه ۳) نوازندگان ویولن، میثم مروستی – امین عطایی نوازندگان ویولا، مهرداد عالمی – پانیه کازرونی نوازندگان ویولا، حسام صدفی نژاد نوازنده ابوا، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، پویا سرایی نوازنده سنتور، میلاد محمدی نوازنده تار و سه تار، آرشاک ساحاکیان نوازنده دودوک، سعید نودهی نوازنده دوتار، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای، مهگل صفدری – نگین گودرزی – نگار فرجی هم خوان، آرش پاکزاد میکس و مسترینگ گروه نوازندگان و فنی آلبوم «با من بخوان» هستند که مراحل ضبط آن در استودیو «تم» توسط مازیار مرتاضیه – استودیو «شهر صدای پارسیان» توسط حامی حقیقی و استودیو «نواک» توسط حسام ناصری انجام گرفته است.

سید علی اصغر رضوی مدیر پروژه، سحر فروزان مشاور پروژه، مهسا نعمت مدیر اجرایی، وحید لشگری روابط عمومی، آیدا افتخاری دستیار اجرایی، احسان عباسی طراح گرافیک، محمد مرادی عکس روی جلد گروه اجرایی آلبوم «با من بخوان» که توسط موسسه فرهنگی هنری «آهنگ اشتیاق» منتشر شده را تشکیل می‌دهند.

آلبوم با من بخوان در ادامه پروژه «با من بخوان» است که آثار و اجراهای آن در سال ۹۸ با استقبال مخاطبان مواجه شد. علیرضا قربانی این کنسرت‌ها را در تهران و شهرهای مختلف روی صحنه برد. این در حالی است که اجراهای «با من بخوان» در شهر تهران طی ۴۳ سانس در بهار و تابستان روی صحنه رفت و قرار بود که این اجراها با رپرتوار متفاوت طی حدود سی سانس هم در فصل زمستان روی صحنه برود اما حادثه هواپیمای اوکراینی و در ادامه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا فقط یک سانس از این کنسرت‌ها در ماه اسفند برگزار شود. این در حالی بود که تور اجراهای «با من بخوان» هم در شهرهای مختلف ایران روی صحنه رفت اما تور داخلی و بین‌المللی این پروژه به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمستان سال گذشته و بهار امسال لغو شد.

آلبوم با من بخوان بر اساس مجوز شماره ۱۳۹۸-۶۳۶۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری کتابخانه ملی ایران با شماره ۲۸۸۱۳ برای موسسه فرهنگی هنری «آهنگ اشتیاق» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«بر سماع تنبور» با همراهی کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری، «سوگواران خموش» به آهنگسازی پژمان طاهری، «جلوه گل» با همراهی داریوش طلایی و جمشید شمیرانی، «از خشت و خاک» با موسیقی صادق چراغی، «رسوای زمانه» به آهنگسازی همایون خرم، «رفتم و بار سفر بستم» با همراهی کامبیز روشن روان، «من عاشق چشمت شدم» به آهنگسازی فردین خلعتبری، «حریق خزان» به آهنگسازی مهیار علیزاده، «روی در آفتاب» با همراهی صادق چراغی، «دخت پری‌وار» به آهنگسازی مهیار علیزاده، «افسانه چشم‌هایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده و «فروغ» به آهنگسازی مهیار علیزاده برخی از آثاری هستند که تاکنون به خوانندگی علیرضا قربانی در قالب آلبوم منتشر شده‌اند.

«وطن نامه» با همراهی گروه «سایه مهر»، «عقیق» با تنظیم کارن همایون فر، «چهارراه استانبول» به آهنگسازی سامان صمیمی و علیرضا قربانی، «خانه آبی» به آهنگسازی پیمان خازنی، «لیلا» به آهنگسازی ستار اورکی، «عشق آسان ندارد» به آهنگسازی ستار اورکی، «نیست شو» به آهنگسازی حسام ناصری، «هم گناه» به آهنگسازی علیرضا افکاری، «سرکوب» به آهنگسازی آرش گوران، «َشروع ناگهان» به آهنگسازی علیرضا افکاری، «خیال خوش» به آهنگسازی علیرضا افکاری از جمله تک آهنگ‌هایی هستند که از علیرضا قربانی پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

احتمالا قهرمانی در کار نیست، جدیدترین اثر گروه بمرانی منتشر شد

موزیک ویدئوآلبوم «احتمالا قهرمانی در کار نیست» جدیدترین اثر گروه موسیقی بمرانی است که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در آلبوم احتمالا قهرمانی در کار نیست که شامل ۱۲ قطعه با کلام است دیگر نه از بازخوانی قطعات خبری هست نه از حس و حال عاشقانه.

گروه بمرانی که کارش را از سال ۱۳۸۷ با اجرا در کافه‌ها، کنسرت‌های خیریه و آهنگ‌سازی برای نمایش‌های مختلف آغاز کرد و بعد از چند سال با انتشار اولین آلبوم رسمی‌اش به نام «اتوبوس قرمز» در سال ۱۳۹۳ توانست طرف‌دارانی عموما از میان قشر جوان پیدا کند. «مخرج مشترک»، «گذشتن و رفتن و پیوستن»، «سیزده چهل» سه آلبوم دیگر این گروه است که در سال‌های بعد منتشر شدند. در این بین نکته جالب توجه فضای متفاوت هر چهار آلبوم با یکدیگر است. آن‌ها در «اتوبوس قرمز» به سراغ سبک «جز» رفتند و در آلبوم «مخرج مشترک» فضای صوتی با رتیم موسیقی کانتری، راک و جیپسی‌پانک را تجربه کردند.

بمرانی در سومین آلبومشان که «گذشتن و رفتن و پیوستن» نام داشت از این فضای موسیقایی کمی فاصله گرفتند و شعر‌هایی عاشقانه‌تر با تأکید بر حس تنهایی و فقدان را اجرا کردند. آلبوم «سیزده چهل» آن‌ها هم بازخوانی آثار پاپ دهه چهل خورشیدی بود که با تنظیم جدید در اختیار مخاطبانشان قرار گرفت. گروه بمرانی در تازه‌ترین اثرشان نیز به سراغ فضای متفاوتی از آثار پیشین خود رفته‌اند. در «احتمالا قهرمانی در کار نیست» که شامل ۱۲ قطعه با کلام است دیگر نه از بازخوانی قطعات خبری هست نه از حس و حال عاشقانه.

بمرانی در این آلبوم به سراغ موسیقی و اشعاری با فضای اجتماعی‌تر رفته است و از دغدغه‌های جدیدی برای مخاطبانش می‌خواند. مانی مزکی سرپرست گروه و نوازنده سازدهنی و ترومبون پیش از این در گفت‌وگویی با خبرگزاری هنرآنلاین درباره «احتمالا قهرمانی در کار نیست» این‌گونه توضیح داده بود:

با توجه به بازخورد‌هایی که از دوستان نزدیک گرفته‌ایم، فکر می‌کنیم این آلبوم با آثار قبلی خودمان فرق دارد. این تغییر رویه ممکن است که روی طرف‌داران تأثیرگذار باشد، اما چیزی که برای ما همیشه اهمیت داشته این بوده که چیز‌های جدید را تجربه کنیم. اصولا همه آلبوم‌های ما با آلبوم‌های دیگر‌مان تفاوت دارد و ما معمولا به این فکر نمی‌کنیم که کاری انجام دهیم تا آدم‌ها دوست داشته باشند یا طرف‌دارانمان ناراحت نشوند.»

از میان ۱۲ قطعه این اثر جدید پیش از این ترانه‌های «پاییز»، «خارجی»، «درونی»، «فرض کن» و «از پیشم نرو» منتشر شده بودند.

موزیک ویدئو «از پیشم نرو» نیز تنها چند روز پیش از آغاز پیش فروش آلبوم احتمالا قهرمانی در کار نیست در اختیار مخاطبان قرار گرفت که با بازخورد‌های خوبی نیز رو‌به‌رو شد. «شرایط حساس»، «احتمالا قهرمانی در کار نیست»، «که روشنی سحر»، «داد و بیداد»، «خشکسالی»، «کلانتری»، و «گل واژه» دیگر قطعات جدیدی هستند که در آلبوم جدید گروه بمرانی گنجانده شده‌اند. در این اثر همچون آلبوم‌های قبلی گروه بمرانی، بهزاد عمرانی به عنوان خواننده حضور دارد و باقی اعضای گروه ضمن نواختن ساز‌های مختلف با او ترانه‌ها را هم‌خوانی می‌کنند. مانی مزکی، نوازنده سازدهنی، ترومبون و یوفونیوم، جهانیار قربانی نوازنده گیتار الکتریک و ترومپت، آرش عمرانی نوازنده پیانو و کیبورد، کیارش عمرانی نوازنده گیتار باس و سالار اصغری نوازنده درامز از جمله افرادی هستند که در شکل‌گیری قطعات آلبوم احتمالا قهرمانی در کار نیست نقش داشته‌اند.

 

 

همچنین گلنوش عمرانی، مریم جمالی و آها راستی گروه هم‌خوانان بانو در این آلبوم را تشکیل می‌دهند. احسان رسول اف نیز تهیه‌کنندگی اثر جدید بمرانی را برعهده دارد. از نکات جالب توجه در این آلبوم که کمتر در آثار دیگر خوانندگان و گروه‌های ایرانی به آن توجه می‌شود، رعایت حق مؤلف است. بمرانی در توضیحات آلبوم خود به این موضوع اشاره کرده که در آهنگ «احتمالا قهرمانی در کار نیست» از ملودی ترانه «عشق گل» اثر جوئل فاجرمن استفاده شده است و حتی آورده که دو جمله پایانی شعر آهنگ «فرض کن» سروده احسان گودرزی است.

 

گروه بمرانی که در بهار امسال برای همراهی با مردم در روز‌های قرنطینه خانگی آلبوم تصویری کنسرت خود در کاخ سعدآباد را به صورت لایو در اینستاگرامش پخش کرده بود برای انتشار آلبوم احتمالا قهرمانی در کار نیست . با توجه به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم رونمایی و دیدار با مخاطبانشان را نداشتند، برای کسانی که در مدت زمان پیش‌فروش آلبوم، نسخه فیزیکی آن را خریداری کرده بودند، آلبومی با امضای اعضای گروه را ارسال کردند.

 

لازم به ذکر است، آلبوم «احتمالا قهرمانی در کار نیست» که ۱۵ مرداد منتشر شد هم‌اکنون در رتبه دوم پرفروش‌ترین آلبوم‌های سایت بیپ‌تونز بعد از اثر جدید علیرضا قربانی به نام «با من بخوان» قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه فیزیکی اثر جدید گروه بمرانی را با قیمت ۴۰ هزارتومان از سایت‌های شهرکتاب آنلاین و دکه که امکان ارسال به شهر‌های سراسر ایران را دارند، تهیه‌کنند. نسخه دیجیتالی آن نیز با قیمت ۲۰ هزارتومان از سایت‌های مامدیا به صورت قانونی خریداری و دانلود می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()